افزایش قیمت بلبرینگ
انتظار میرود قیمت بلبرینگ در جهان 20 % افزایش یابد

قیمت بلبرینگ

در پی افزایش قیمت دلار در ایران و موارد دیگری که باعث افزایش قیمت بلبرینگ شده حال جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت بلبرینگ ها و اجزای مرتبط نیز تأثیر می گذارد. این توسط تحلیلگرانی که وضعیت فعلی صنعت بلبرینگ را در سراسر جهان ارزیابی کرده اند بیان می شود. از ماه مارس تا آوریل، برخی از تولیدکنندگان جهانی بلبرینگ، از جمله تولیدکنندگان بزرگتر در چین، قیمت بلبرینگ ها را با میانگین 8 درصد افزایش دادند.

بر اساس آمارهای موجود، قیمت بیش از 60 نوع ماده اولیه مختلف طی ماه گذشته افزایش یافته است. قیمت ها بین 1480 دلار در هر تن افزایش یافت که بیشترین افزایش را به 21500 دلار در تن رساند.

با توجه به شرایط متشنج ناشی از شرایط جنگی، قیمت گاز طبیعی و برق نیز بالا رفته و قیمت نفت خام به رکورد هشت ساله جدیدی رسیده است. افزایش قیمت نفت همچنان باعث افزایش هزینه های حمل و نقل می شود و در نتیجه شرکت های دریایی این روند را دنبال می کنند. هزینه ترانزیت از طریق کانال سوئز از اول ماه مه افزایش یافته است، که سومین افزایش در سال 2022 است. این شامل 20٪ هزینه اضافی برای هزینه عبور کشتی های کانتینری در جهت شمالی (دریای سرخ → دریای مدیترانه) است.

به گفته منابع چینی، تعداد بیشتری از تأسیسات تولید بلبرینگ های متوسط ​​و کوچک در چین تصمیم به توقف فعال یا غیرفعال تولید می کنند که ممکن است در آینده نزدیک منجر به کمبود یاتاقان ها در بازار شود. در حال حاضر، افزایش تجمعی قیمت محصولات در بازار بلبرینگ چین (داخلی) از 5 درصد فراتر رفته است و بیشترین افزایش قیمت برای بسیاری از برندهای بلبرینگ داخلی به 10 درصد رسیده است. به گفته تحلیلگران، این وضعیت تنها در ابتدای سه ماهه دوم است. افزایش قیمت ها احتمالا در اواسط سال از 13 درصد فراتر می رود و ممکن است در طول سال به 20 درصد برسد.

به‌عنوان نتیجه‌گیری از تحلیل فعلی و برنامه‌ریزی سناریوهای آینده، به خوانندگان خود توصیه می‌کنیم که دو ارائه کاران گوپتا را که در ابتدا در جلسه باربری و انتقال نیرو در نشست‌های حرکت صنعتی در اوایل ماه مارس ارائه شد، دوباره تماشا کنند.

1- برنامه ریزی سناریو و اعتماد در میان زمان جنگ: الزامات برای هدایت بازار امروز و نوسانات زنجیره تامین.

فیلم تحلیلگر در یوتیوب

 

2- علل و چشم انداز نوسانات قیمت در چین

فیلم تحلیلگر در یوتیوب

 

 

امتیاز post